Carat menar att det aldrig varit mer spännande att jobba med media och kommunikation än just nu! Idag är medieplattformarna platser för skapande, utbyte, dialog och transaktioner av varor och tjänster. Carat är mediebyrån som vill leda utvecklingen av medias nya roll för konsumenter och företag – för såväl köpta som ägda/egna och förtjänade/sociala media
Digital Specialist till Carat Stockholm
Som Digital Specialist är du rådgivare för Carats kunder inom digitala medier, inom datadriven marknadsföring. Du har hög förståelse för vilken roll digitala medier har i det digitala ekosystemet och kan ta fram strategier och medierekommendationer som möter detta och sätta relevanta KPI:er för att stötta kundens affärsmål. Du leder, säljer in och genomför digitala projekt tillsammans med kundansvarig inom digitala medier, data, martech, innehåll och uppföljning på digitala investeringar, i samarbete med våra specialistbolag inom Dentsu Aegis.

I tjänsten behöver du hålla dig kontinuerligt uppdaterad om marknaden, ha ett genuint intresse för digitala medier, teknik och kommunikation och alltid leverera på högsta nivå utifrån kundens resultat. Här finns förväntningar på både ett strategiskt och taktiskt tänkande och retorisk förmåga att presentera och inspirera våra kunder.

I tjänsten förväntas du ta fram datadrivna strategier och digitala ekosystem. Du utformar datadrivna rekommendationer, analyserar data och baserat på denna analys optimerar och förbättrar dess resultat baserat på kanaler, målgruppssegment och budskap. Du följer upp och presenterar resultat och analys med lärdomar för kund.
Till din hjälp har du Dentsu Aegis ledande trading desk Amnet och dess specialister som är vår förlängda arm inom programmatisk handel och del av varje kundteam. Du ansvarar för programmatisk köpbrief, ordrar, fakturering och diffhantering.
Carat söker Technical Campaign Manager
På Carat utmanar vi våra kunder i den digitala transformationen i en allt snabbare och föränderlig omvärld. Vi jobbar idag med fantastiska varumärken som t.ex. IKEA, Coca-Cola, TUI, H&M, Arla, Synoptik, Viking Line, Elgiganten, Mastercard. Vi är idag ca 70 medarbetare i Stockholm och Göteborg med mål att bli den bästa byrån inom digitalt, strategi och trading. Vi brinner för vår personal och investerar i deras framtid. Vi tillhandahåller hängiven kompetens- och karriärutveckling och utvecklingsplanering, såväl som möjligheten att arbeta runtom i världen.

Som Technical Campaign Manager på Carat har du en nyckelroll i våra kundteam och arbetar tätt ihop med digitala specialister. Arbetet innebär en självständig roll med stort eget ansvar, samtidigt som du ingår i ett större team och bra samarbete förväntas.

I rollen kommer du att:
- Ansvara för att verkställa digitala kampanjer och dess leveranser i den tekniska implementeringen.
- Ta fram rekommendation för mätning av digitala kanaler för insamling av data samt uppföljning av kundens digitala medieinvesteringar.
- Implementation tredjepartsmätning som DCM (Doubleclick), Adform och Sizmek.
- Teknisk monitorering och optimering av pågående aktiviteter, analys och rekommendation till förbättring.
- Framtagning av statistikrapporter samt säkerhetsställa rapportering av data till dashboards.

Brilliant basics är Carats ledord och ska genomsyra ditt arbete, genom yrkesstolthet i snabb och felfri leverans och bästa möjliga kundservice internt som externt. Vi ser kontinuerligt över hur vi kan effektivisera vårt dagliga arbete med hjälp av arbetsprocesser, system, dashboards osv. I rollen finns en förväntan om proaktiva initiativ för att förbättra våra arbetssätt och framför allt automatisera dessa och skapa affärsnytta för våra kunder.
© DENTSU AEGIS NETWORK 2014